Moja japońska przygoda czyli Anime & Manga Blogger TAG ♥

Hej kochani! Znalazłam na blogach o tematyce podobnej do mojego tag. Pomyślałam sobie, że pomimo tego, że nikt mnie jeszcze nie otagował, ponieważ dopiero zaczynam swoją działalność, napiszę co nieco o sobie, abyście mogli mnie lepiej poznać i dowiedzieć się czegoś o mnie.


Tak więc nie przedłużając, przejdźmy do konkretów ^_^

1. Obrazy ruchome i nieruchome. Wolisz czytać mangi czy oglądać anime?

Zdecydowanie wolę oglądać anime, jednak od pewnego czasu zaczynam przekonywać się również do czytania mang. Oglądanie anime jest mi bliższe, gdyż od tego zaczęła się moja przygoda z jakąkolwiek kulturą japońską. Myślę jednak, że z czasem będę mogła powiedzieć, że lubię oba na równi.

2.   Pierwsze pokemony za płoty. Jaka była Twoja pierwsza i obejrzana w całości seria?

Na początku do głowy przyszło mi Naruto. Przez pierwszą serię przebrnęłam bardzo szybko. Uwielbiałam spędzać wieczory, oglądając po kilka godzin kolejne odcinki. Potem przyszła pora na Naruto Shippuuden, ale do tej pory nie mam jej na liście ukończonych anime, gdyż bieg historii Wielkiej Wojny Shinobi zakłócają liczne fillery, których nawiasem mówiąc nie znoszę =.=

3. Życie mierzone w odcinkach i rozdziałach. Ile mniej więcej obejrzałaś/eś anime i przeczytałaś/eś mang?

Mang na pewno nie mam przeczytanych wielu, gdyż zaczęłam od anime i na tym się w zasadzie skupiłam, chociaż manga także skradła moje serce.
Wśród obejrzanych anime mogę wymienić:
♥ Naruto
♥ Naruto Shippuuden (w trakcie)
♥ Another (w trakcie)
♥ Ansatsu Kyoushitsu (pierwsza seria, druga ma wyjść w 2016 roku)
♥ Death Note
♥ Kapłanki Przeklętych Dni (kilka odcinków)
♥ One Piece (kilka odcinków)
♥ No game, no life (w trakcie)
♥ Fairy Tail (w trakcie)

Na pewno na tej liście zagości jeszcze więcej tytułów, jednak nie wiem kiedy, gdyż obecnie jestem na III roku studiów, co wiąże się z napisaniem pracy licencjackiej, a to zabierze mi sporo czasu.
Na liście przeczytanych mang mogę umieścić:
♥ 5 centymetrów na sekundę (pierwszy tom, drugi wkrótce przeczytam)
♥ Jugde (przeczytane 4 tomy, dwa ostatnie czekają na swoją kolej)
♥ One Piece (pierwszy tom, drugi czeka na swoją kolej)
♥ No game, no life (pierwszy tom, gdyż tylko ten jest dostępny na Polskim rynku, manga nadal powstaje)
♥ Seven Days (dwa tomy)
♥ Złamane skrzydła (pierwszy tom, drugiego nawet nie chcę widzieć =.=)


4. Twarz z plakatów. Jaka jest Twoja ulubiona postać?

No i tutaj mam dylemat. Jest ich naprawdę sporo, oczywiście głównie z przygód niesfornego Naruto.
Kolejność jest totalnie przypadkowa, gdyż nie umiem określić, która postać jest mi najbliższa. Każdą lubię jednakowo.

Są to kolejno: Hatake Kakashi, Uchiha Itachi, Uchiha Sasuke, Sasori, Deidara, Shikamaru, Pain, Jiraya (wszyscy z Naruto) oraz Karma i Korosensei (obaj z Ansatsu Kyoushitsu)

5. Festiwal otwierających się w kieszeni czerwonych scyzoryków. Której postaci najbardziej nienawidzisz?

Zdecydowanie Uzumaki Karin =.=













6.  Przez uszy do serca. Masz swojego ulubionego seiyuu?

Wydaje mi się, że będzie kilka takich osób ^_^ Na pewno w czołówce znajdzie się Junko Takeuchi, która podkłada głos pod Naruto, a także Kazuhiko Inoue - aktor dubbingujący Hatake Kakashiego. Na pewno też Akira Ishida zasługuje na uznanie - aktor podkładający głos pod Gaarę. Mistrzostwo świata. Podejrzewam, że do tej wyliczanki dodałabym również wszystkich aktorów podkładających głos pod moje ulubione postacie, bowiem ich głosy są ich znakami charakterystycznymi, nie wyobrażam sobie, aby mieli inne głosy. Ten element jest dla mnie równie ważny jak cechy charakteru.

7. Historia najnowsza. Jaką serię ostatnio obejrzałaś/eś?

W całości - Ansatsu Kyoushitsu. Genialne anime. Żałuję, że żadne wydawnictwo mangowe nie wydaje tej serii w mangowej formie.

8. Chluba fana. Zbierasz mangi, magazyny lub gadżety związane z m&a?

Od tego roku zaczęłam zbierać magazyn Otaku. To właśnie w nim poznałam Ansatsu Kyoushitsu - dzięki recenzji w magazynie obejrzałam całą pierwszą serię.

9. Manga w czerwieni i bieli. Jakie jest twoje ulubione polskie wydawnictwo zajmujące się wydawaniem mang?

Oczywiście Japonica Polonica Fantastica (J.P.F), ale też Waneko.

10. Oczy szeroko otwarte. Co myślisz o fandomie?

Wydaje mi się, że nie ma nic złego należeć do jakiegoś fandomu, jednak fanatyzm jest bardzo negatywnym zjawiskiem. Myślę, że opiszę to zjawisko w jednym z rozdziałów w mojej pracy licencjackiej.

To już wszystkie pytania. Mam nadzieję, że odpowiedziałam na nie w wyczerpujący temat sposób. Chętnie poznam Wasze odpowiedzi, dlatego piszcie w komentarzach, jeśli chcecie się czymś podzielić ^_^






6 komentarzy:

  1. pierwszy raz widze blog o mandze wow <3
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O, chyba będę tu częściej zaglądać! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wychowałam się na anime ;). Obejrzałam tego masę, ale pozostaje od wieków wierna Saint Seiya, Dragon Ball, FullMetal Alchemist oraz twórczości CLAMPa ;)
    Powodzenia!

    Pozdrowionka,
    Smiley
    https://www.facebook.com/SmileyProjectPL/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz widzę bloga o mandze, powodzenia!

    http://tuczarniamotyli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. :o Świetny post :o ♥ Też bardzo lubię Mangę <3

    http://blakedlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Każdy komentarz czytam i za każdy dziękuję ♥ To największa inspiracja ♥